28.2.12

Üçüncü Kocam

Kaderim yazılı değildi.
 Babamın elindeydi daha 14 yasındayım, babam bana koca arıyor,
 buldu yaşlı kılı beyaz saçlı 75 yasında,dedemi?
Vuruldu davular, çaldı zurnalar, atıldı silahlar,beyaz bir şey giydirdiler galiba elbiseydi,
 topuklu ayakabılar ben çocuktum,buruktum,sesizdim,ağlıyordum,
 işte gidiyorum babam 15 koyun değerime biçildi.
 Canım hayallerim ve umutlarım işte gidiyorum,yaban eller korkuyorum,
 masum çokta ürkeğim,çok şükür aynı gece eve yolandım
 ben değilmişim dedemin beyendiği. Hayat bana bir sans verdi.
 Babam bak yine düştü yolara.Geçti kara paralara el sıktı hayvanlarla
 buldu, anam bak bana 65 yasinda bir koca yine çalsın davular atılsın silahlar
üvey anam saçımı tarar anam uzaklarda göz yaşlarıyla içini dağlar
 babam başlık parası sayar benim yüreğim korkar sızlar
 işte gidiyorum uzaklara,eşimin cocukları bide torunları var
 ben buna yaranamam babam hayalerim var bunu kim duyar
 haydi yolar götürün beni kazılsın mezarlar
 göz yaşlarım duvağıma damlar garip anam uzaktan uzağa el sallar
  bu eşim çokta fedakar takar gümüşler altınlar işte yine yolarda kara sabanlar
 üç ay geçti yağmurlu havalarla silinsin eskiden kalan tüm anılar
 anamı özledim kara yollar kokusuna hasret burnum sızlar
  bak işte dayanmadı yaşlı kalbi gitti.Kazılsın mazarlar silinsin eski anılar
geliyorum bak baba boş değilim ama canımda can var
 sabah olmadan yok olmalı yükseklerden atlarım
 gübre çuvalları taşırım olmadı zehir içerim ağzım köpüklendi, canım titredi gözlerim durdu
 kurtuldum bak babam duymadan katil oldum bak babam bide yetmedi
sen duyma kocamda olma canımdan can feda ettim sen duymadan
 ben günahkar değilim kaderimi babam yazar.Buldu bana üçüncü koca saydı yine koyunlar
 başlık param benim kırık buruk hayallerim yaban eller babam bana neler eyler
 yaşı yaşıma uygun bu sefer mağdur görmez gözler kara koyunları sıraya dizer
 tüm gözler beni süzer bu sefer gitim dönmedim ilk gecem bu adamın yanında korkuyorum
 kaynanam beni zorla onun odasına koydu saklanacak kaçacak delik bırakmadılar
beni sakinleştirmeye çalışsada  yaklaştıkça korkularım artıyor
 ağlıyorum bağırıyorum kim beni duyar of of anam kurtar beni anam
 korkuyla acıyla geçti bu kara kabus günlerim çare yok alıştım gün geçtikçe bide sevdim
 hayatım bu işte sevgili kaderim oldu baya zaman geçti
 iki canlıyım doğurdum boy boy siyah kocaman gözleri kızlarım oğularım evlatlarim
 erkek oldum kadın oldum evin direği hep ben oldum kocamın görmez gözleri
 büyüdü iş tutar elleri oğlum ali acılarım yetmedi bide seni kaybettim sancılarım yetmedi adına bidaha ali oğul doğurdum babam sızlasın kemiklerin üstüme yığdığın acı vede kederlerin yaşlanıyorum yoktur artık geleceğe dair hayallerim tüm umudum geleceyin cocukları evlatlarım torunlarım geleceye dair bide üçüncü kocam benim son kaderim

Beritan Kaymak

Hiç yorum yok: